I don't know if non-lawyers understand how insane this statement is. I honestly can't think of anything remotely comparable in non-lawyer speak. I guess the closest would be a surgeon saying "Imagine if I had to wash my HANDS before doing surgery!"
I don't know if non-lawyers understand how insane this statement is. I honestly can't think of anything remotely comparable in non-lawyer speak. I guess the closest would be a surgeon saying "Imagine if I had to wash my HANDS before doing surgery!"
Hillary Clinton: "Good lord -- the things that have been said about me, the lies that have been propagated. If I had only known I could call up the FCC chair and say, 'Take this person off the air! Off with his head!' You have to laugh about it so you don't cry."
These states have fantastic health departments. LFG
Jein, normale Alltagsgschichtln ja, wenns aber CPR/Trauma mit mehreren zufahrenden Kräften is, dann find‘ ichs sinnvoll. Zwecks ECMO Vorarlarmierung etc.
Aber eben in offenem Funk, ohne dass dann stille Post in Direktfunk gespielt wird oder? offener Funk ist, finde ich, unschlagbar für die Informationsweitergabe.
Ja das ist ein Konzept, das ich nicht verstehe. Die Leitstelle macht sich hier unwichtiger, als sie in Wahrheit ist. MMn sollte die Leitstelle wenn immer möglich aktiv zuhören.
Das ist bei kritischeren Einsätzen umso wichtiger und je mehr Qualitäts-Indikatoren eine Lst. besitzt umso verbreiteter.
@crm-saves-lives.bsky.social @zoinetou.bsky.social @roccobene.bsky.social @narcopolo.bsky.social @johannespott.bsky.social @vncntwbr.bsky.social
Wien, NÖ: Leitstelle hört jeden Funkspruch mit.
Vorarlberg: Leitstelle hört NICHT in den jeweiligen Funkgruppen mit und wird nur aktiv bei direktem Anfunken d. Leitstelle.
Finde nur ich letzteres nicht zeitgemäß?
von NNÖ 144
An die Rettungs-Bubble: Stichwort „Funk“
Ist bei euch ein offener Funk inklusive Leitstelle üblich oder ist ein Direktfunk mit anderen Rettungsmitteln und/oder mit der Leitstelle die Regel?
Pre-hospital ECPR for Refractory Cardiac Arrest – The PRECARE pilot feasibility study
www.resuscitationjournal.com/article/S03...
#Resuscitation
Pre-hospital #ECPR in refractory cardiac arrest:
🚑 PRECARE pilot feasibility study 🇦🇺
🫀 123 confirmed CA, 10% received pre-hospital #ECLS
⏱️ mean time to team arrival 18.5'; from decision to EBF 17', low flow time 39'
⚖️ 33% successful #ECMO weaning, 25% survival to discharge w CPC 1-2
🔓 bit.ly/45d7vMd
Are you using 0.9% NaCl or balanced salt solutions such as Lactated Ringer's or Plasmalyte to resuscitate your patients with DKA? This paper suggests that we should be using the latter. 🎩 tip to the authors.
eddyjoemd.com/foamed
Nur in 2 Bundesländern (Wien, NÖ) macht man sich echte strategishe Gedanken über die Notfalllandshaft. In allen anderen ist es meist ein regionales, föderalistisches System, das sich nicht ändert.
Sehr lesenswerter 🧵 vin @janoschdahmenmdb.de ⬇️.
Aus akademischer Perspektive würde ich "was fehlt" noch ergänzen um :
💠 strategische Stützpunktplatzierung (gibt's sehr gute Simulationen zu).
💠 Umsetzung des NotSan Gesetzes ohne weitgehende lokale Kastration
💠...1/2
Sachen zum Lachen: Die Ärztekammer bietet über ihre Akademie Globuli-Kurse an und vergibt dafür sogar Diplome. Wobei, so lustig ist das gar nicht. Der Kursleiter beschäftigt sich nebenher auch mit Homöopathie bei Krebserkrankungen. Warum lässt ihn die Kammer gewähren?
Ohne Foto nicht passiert!
Association of #mortality & physician experience in #prehospital #anaesthesia: a registry study on new physicians in Finnish #HEMS
sjtrem.biomedcentral.com/articles/10....
Stop doing needle decompress at 2nd ICS MCL
-Aortic arch, L atrium, great vessels in area
-Space mis-ID common(PMID:16244336)
-Chest wall thick + may not penetrate(PMID:26724173)
Better spot: 4th/5th ICS ant axillary line(or just do finger thoracostomy)
youtube.com/shorts/Uav3P...
#EMIMCC
Handsome Asian male with white baseball cap and glasses. He is at a protest event holding a white sign that says: WE HAVE VACCINES FOR MEASLES TETANUS HEPATITIS BUT WE NEED ONE TO PROTECT US FROM RFK Jr. There is a photo of him at the bottom and various syringes and vials attached to the board.
Yo. Peep my protest drip.
Ich verstehe das Konzept „stille Rettungsleitstelle“ nicht. #Leitstelle
[...] Dass Notfallsanitäterinnen und Notfallsanitäter die anzuwendenden Maßnahmen beherrschen, haben sie in aller Regel mit dem Bestehen der staatlichen Prüfung nachgewiesen. Insofern gilt in Bezug auf die Neuregelung kein anderer Maßstab.“
Toxicologist here! Not a dentist but I treat fluoride toxicity, & it has never been from a dental product. National data reflects this.
Saying fluoride “causes gut harms” is a lie. Ingesting ANYTHING can affect gut microbiota, including dinner! That is not a health outcome let alone a negative one
Macht ihr mit?
Weil bei genauer Betrachtung der Daten sehr frühe Kühlung die besten Daten hat.
An die Notfall-Bubble:
Kühlt jemand von Euch Patienten nach OHCA noch oder schon wieder prähospital?
#ttm
Deutschland braucht eine moderne, strukturierte Facharztweiterbildung für die klinische Notfallmedizin - jetzt liegt erstmals ein Curriculum vor👉 bit.ly/dgi050525
💥 Ebenfalls online: facharztnotfallmedizin.de
#FacharztNotfallmedizinJETZT #Notfallmedizin #Facharztweiterbildung #Ärztekammern #DGINA
Playing with my new gadget in the prehospital care shift. Irreplaceable nowadays. @gehealthcare.bsky.social #VScanAirSL #VScan #VScanAir
My go-to sedation is from now on using Remimazolam. This drug will revolutionize everything in critical care. Pts. with severe cardiac disease can be safely managed.
We are allowed to use it pretty freely in my hospital in Austria. Any pt. with (suspected) severe cardiac disease can receive it.
My go-to sedation is from now on using Remimazolam. This drug will revolutionize everything in critical care. Pts. with severe cardiac disease can be safely managed.